Wednesday, April 22, 2009

alam PERKAHWINAN...?

korg agak best x tajuk aku diz time?ermm..
disebabkan wedding akak sedara aku yg makin hampir ni,aku terpanggil nk create post baru..
bukan la satu pengalaman yang mengerikan untuk berumah tangga..ye dak?
so,pe pendapat korg tuk berumah tangga?
bagi yang perempuan n dah pn mempunyai lover cm aku ni,
sure2 perkahwinan tu sentiasa di nantikan..
dengan sebentuk cincin dia melamar korg,
melutut tuk minta persetujuan..cm romeo n juliet lak..
tapi tu la impian setiap wanita yang inginkan sebuah perkahwinan yang bahagia..
berbalik pd tajuk aku ALAM PERKAHWINAN...
aku ada sorg kawan yg dulu nya sanggup berhempas pulas tuk abes kan dip n then mau kawin..
tp last2 kena tinggal...
asalan tuk tak sambung blaja disebabkan nk kawin..
so,bg korg2 la kan,logik x perkahwinan tu kita anggap satu keperluan..
sama ada bagi yg dah bersedia @ belum..
sedangkan ada perkara penting tuk kita kejar kn dulu b4 kita penting kn perkahwinan..
atau ia sekadar nafsu semasa bercinta?
ermmm..
satu lagi kisah kawan aku pasal kawin..
dulu dia ni bercinta bagai nak rak ngn sorang mamat ni...
aku tgk pn aku kn ckp yg ni kompom kawin..
selepas semua madu diberi, n yg tinggal hanya sepah(bkn sepah RAJA LAWAK)
dia ditinggalkan dengan perut memboyot..
n then kawen ngn perempuan lain..
nk kate sedih of cause aku sdh tgk kawan aku tu..
tp dia yg serah semua kt mamat tu..
angan2 nk kawen jd angan2 je..
bagi aku perkahwinan adalah satu ikatan yg suci antara dua individu yg bercinta..
tp bkn cinta segalanya yg sampai kita kena serah semua dr segi RM, pengorbanan, masa, tenaga, dan yg paling penting body..
aku sentisa mengharapkan agar perkahwinan aku diberkati n mendapat restu kedua2 ibu bapa..
penting bagi kita mendapat restu ibu bapa..
secara kesimpulannya, perkahwinan adalah dituntut dalam ISLAM n kita sebagai penganutnya perlu mengamalkannya...
bercinta bia berpada jgn sampai merosak akhlak n diri..
aku pn nk nasihat kn diri aku n pd sape2 bc blog aku tuk sedia tuk meniti ALAM PERKAHWINAN..
sbb nya, ia nmpak senang tp bukan senang nk senang..
semoga kita dapat capai perkahwinan yg kita impikan dan dapat pasangan yg soleh n solehah..
AMIN...

2 comments:

  1. sapela yg sggup bhempas pulas n xnk smbg bljr sbb nk kawin tu...ish3..

    love or lust?

    erm..kawin pn byk ktegori kawan..
    wajib,harus,sunat dll...
    tgkla kite ktgori mn?he

    p/s:lamaranku ditolak pd 1april09..sedih..haha

    ReplyDelete
  2. wau....
    entry awal ko macam double meaning jer...
    hu5...
    ape2 pun, betul ape yg ko cakap...

    ReplyDelete